onsdag 3 juli 2013

Mord och inga visor

Tredje dagen på semestern idag och vi bröt den vanliga turisthetsen för att åka på kändisjakt. Inför resan kollade jag på två avsnitt av gamla legendariska deckarserien "Mord och inga visor"; två avsnitt som utspelade sig på södra Irland, till skillnad från de andra avsnitten som mestadels utspelade sig i USA. Jag berättade detta för tjejerna jag umgås med och de blev uppspelta med, för de hade inte sett dessa - däremot visste de lite om Angela Lansbury som spelar huvudrollen - hon bor tydligen som en enstöring på Irland! Bara ett par mil bort, i samma county! Några irländska telefonsamtal senare hade vi fått både adress och beskrivning och körde iväg. Lite diskret gick vi upp och ner på hennes gata ett par gånger och låtsades vara vilse i hopp om att få en skymt! Och några spända tjugominutrare senare kom hon gåendes från en blomstrande skogsstig, vi hade inte mod eller var inte snabbtänkta nog att säga något, vi bara kollade på henne och hälsade. Hon hälsade på oss lite halvt glatt, men försvann sen lika snabbt in på sina ägor. Men jag kände mig lycklig just då! Kommer aldrig glömma när jag träffade världens bästa deckare, "Jessica Fletcher"! :)

Inga kommentarer: