söndag 8 maj 2011

En blöt hund är också en hund

Ikväll har jag duschat Nalle Puhsson. Det är det absolut värsta han vet - han gör precis vad som helst för att slippa undan. Men nu var han så skitig av lera, kvistar, kroppsvätskor och andra hundars saliv att det var ofrånkomligt. I vanlig ordning försökte jag först att locka honom med diverse godsaker, men han ratade förstås både leverpastej och hundkex när han såg att jag hade förberett badrummet. I enlighet med plan b sprang jag istället runt och jagade honom tills det att jag hade lyckats fösa in honom i duschen, han är ett av de mest envisa fyrfotadjur man kan tänka sig - så det tog en god stund. Tjugo minuter senare hade jag en lurvig krabat som sprang omkring som en levande vattenspridare. Det lustiga med Nalle är att han är världens sötaste vanligtvis men när han är blöt ser han ut som en gammal sliten gnagare från underjorden... men fortfarande vansinnigt söt :)

Inga kommentarer: