torsdag 26 maj 2011

ICA

ICA-butiken jag jobbar på, ICA Supermarket i Lindsdal, fick häromdagen ICAs stora hederspris som delas ut till landets bästa ICA-butik. Tänk så löjligt många ICA-butiker det finns, fem bara i kommunen här och lika många i varje mellanstor svensk stad, i storstäderna finns det hundratals och varje liten landsbygdshåla från södra Skåne till norra Lappland har en liten butik. Av alla de butikerna fick chefen ta emot ett läckert pris i tisdags och alla på jobbet blev strålande glada - men ärligt talat är ingen förvånad. Vi har en härlig butik, sköna kunder av alla sorter och det är riktigt roligt att komma till jobbet varje dag, hur skulle vi inte vinna liksom? :)

Det är något speciellt med ICA, det ska sägas. Jag blir seriöst hängig av att gå in på Coop eller Netto och se den folkskygga personalen där som verkar lida varje minut, om man nu ens ser någon som jobbar.

På förra ICA-butiken jag var på i två år, Maxi i Oskarshamn, var det också otroligt mycket glädje i varje fas. Trots att jag pendlade två timmar varje dag och således faktiskt skulle tjänat mer på att vara sjuk med 80% än att jobba, var det alltid roligt att jobba. Så härliga människor där uppe, jag saknar dem också, och hoppas att alla där läste insändaren på mittuppslaget i Östran/Nyheterna som jag skrev till deras ära när jag slutade :) Menade vartenda ord! Här är en länk till den förresten :)

Inga kommentarer: