tisdag 2 augusti 2011

Badhusets bästa

Jag förstår att folk sjunger högt i duschen, alltså - jag sjunger själv alldeles för mycket i duschen, men idag i herrarnas duschrum på Äventyrsbadet stod en äldre man för sig själv och sjöng högt och länge i sin del av duschrummet. Det blev en minst sagt pinsam tystnad bland resterande duschbesökare, eftersom sångrösten var så usel att man kunnat använda den som propplösare nere på reningsverket. Den skar i märg och ben, så efter en stund stod han helt ensam. Jag hörde honom fortfarande när jag hade hunnit torka, klä mig och lämna området. När jag stod i entrén för att returnera mitt låne-hänglås frågade den lilla tanten bakom disken om någon hade en radio på inne i vårt omklädningsrum - för det fick man ju inte ha. - Nej nej, sa jag, det är någon som står och sjunger inne i duschen. Hon rodnade lite granna när hon hade sagt att hon trodde att det kanske var "den dära Håkan Hellström". Hon fick mitt bredaste leende innan jag gick.

Jag hörde förresten historien om när Mladen hade gått in i tjejernas omklädningsrum, bytt om där och sedan när tjejer kom in hade han sagt "Ehh.. nu har ni nog gått lite fel!". Haha, jag lider lite med honom, för senaste gången jag var i simhallen, och under hela min uppväxt, har killarnas omklädningsrum varit till vänster och tjejernas till höger. Men nu när kommunen ville rusta upp simhallen, ville man göra något riktigt drastiskt, en sån förändring ingen människa kunde undgå att bli imponerad över, något som skulle sätta Äventyrsbadet i Kalmar på kartan för alltid: nåt snille kom på idén att låta tjejerna ta killarnas omklädningsrum och vice versa. Jäkligt spännande ideer de har därnere i kommunhuset :)

Och när jag ändå pratar om simhallen måste jag berätta om den roligaste informationstavlan jag sett, det är deras säkerhetsplan utifall det skulle börja brinna. Där står bland annat att man i händelse av brand inte får använda hissen! Mycket viktig information, eftersom i princip hela byggnaden är i markplan och på övervåningen finns bara en liten del av gymmet. Och det tycker ju jag att, det vore ett väldigt märkligt beteende att bli sugen på spinning när det brinner. Och om man nu är sugen på att träna - varför ens bemöda sig att ta hissen upp när det finns trappor? Nåja! Mycket tankar för en liten man på en varm dag. Tjoflöjt!

Inga kommentarer: