söndag 28 augusti 2011

Glasögonorm


Ett par veckor innan vi åkte på den här solsemestern var jag inne på internet och beställde böcker. Inte bara för att ha på resan, men det var den tanken som var drivande under beställningsprocessen; jag inser också att jag inte hade hunnit läsa ut alla de böcker jag hade beställt, det blev ganska många till slut. Hur som helst så kom inte de här böckerna fram i tid så jag fick ta med det jag hade istället... och det första som hände när jag kom fram till hotellet i Bulgarien var att jag fick ett SMS från ICA att de hade ett paket till mig...

Så idag kom vi hem till Kalmar igen och jag var först inte alls särskilt ivrig att åka och hämta mitt bokpaket, jag hade typ glömt bort vad jag hade beställt och läspeppen hade låst sig ute. Men jag fick några minuter över på eftermiddagen och hämtade det. Tungt paket, fem komma fem kilogram - vilket är väldigt mycket när det gäller pocketböcker. När jag öppnade paketet kändes det ändå lite som julafton, för varje bok kändes helt klockren och jag ville bara börja läsa allihopa! Sju självbiografier, bland annat b-skräckskådespelaren Bruce Campbells "If chins could kill" och Jenna Jamesons "Att älska som en porrstjärna". Martin Norbergs fantastiska bok om Broder Daniel och den matgranskande "Den hemliga kocken" ser jag också fram emot att sätta huggtänderna i... Ja, jag ska bli en riktig bokmask i höst! Först ska jag läsa klart Johnny Cashs självbiografi som jag maniskt plöjt de senaste dagarna, jäklar vilka historier den gubben har!

Inga kommentarer: