lördag 20 augusti 2011

Ulrik, du är kass

Eftersom jag skulle åka tåg hela kvällen ikväll valde jag att vänta med att läsa Aftonbladet, och tidningen är precis som alltid helt jäkla komplett värdelös, om än några intetsägande men roliga hittepå-artiklar. Men jag skrattar väldigt gott åt att fotbollsexperten Ulrik Sandebäck fått 7 rätt på ett 864-kronors Stryktipset, trots att hans rad representerar hans "Senaste stryktipsnytt!". Jag vet att de flesta av mina läsare inte skulle ha en aning om vad ni skulle göra med någon av lapparna inne i spelbutiken, men det här är ungefär som att SMHI skulle få tretton chanser att gissa hur vädret är om fem minuter och ändå ha fel alla gånger. Vilket i och för sig ganska ofta händer, det också.

Kocken, Jakob, Erik, Påsen och jag tävlar numera varje helg om vem som får flest rätt på stryktipset. Varje gång kaxar vi allihopa upp oss som sprängkåta ungtuppar och alla säger att "jag har minsann den rätta raden den här helgen" - något vi givetvis aldrig har, ingen av oss. Idag ägde jag visserligen skjortsen av de andra, fast det säger mer om de andra än om mig då jag ändå inte ens hade tio rätt, kanske bara åtta. Men ändå fler än stackars Ulrik på Sportbladet som förmodligen inte vågar sig in på redaktionen imorgon. För att prata i bebisspråk så har han stått vid strandkanten och försökt träffa vattnet med en sten tio gånger och missat varje gång. Ä g d!

Inga kommentarer: