onsdag 3 augusti 2011

Väckarklockan 06:30

Imorse vaknade jag halv sju av att tjejens mobilalarm ringde. Och ringde, och ringde och ringde, jag drog kudden över huvudet men alarmet hördes genom kudden, så jag försökte förgäves väcka Jessica i fem minuter innan jag själv gick upp och stängde av den. Men innan jag ens hunnit lägga mig ner så började den ringa igen. Och vid halv sju på morgonen är jag inte nödvändigtvis lika glad som du är van att se mig, nä jag muttrade för mig själv och försökte vara envisare än klockan i Jessicas mobil. Efter flera minuter lyckades jag få liv i Jessica som till slut förstod att det var hennes alarm som ringde, och stängde av den. En halvtimme senare när vi vaknat till säger hon, helt imponerad, "shit vad sjukt att jag vaknade av den tysta ljudsignalen!" :)

Inga kommentarer: