onsdag 14 september 2011

Chilli powder

Jag hade tinat upp en kyckling jag hade i frysen, men Jessica var mer sugen på potatis och köttfärsbiffar. Det här resulterade i att jag verkligen fick visa min simultankapacitet när jag både lagade köttfärsbiffar med potatis och en asiatisk kokosdoftande kycklinggryta med kål och bambuskott. Dessutom gjorde jag två olika uppsättningar av brunsås, eftersom Jessica helst vill ha pulverbrunsås och jag tycker min egen är den bästa som finns! För att tänja på gränserna nu när burken med sambal olek var slut så brassade jag på med den illröda hemmagjorda kryddan vi fick av en vän i Sri Lanka, det borde ha varit en dödskallesymbol på den visade det sig!
Nu ska den stå och gotta sig i kylen under natten, är riktigt nervös om den ska bränna bort mina läppar fullständigt imorgon... Jag kommer ha tredje gradens brännskador och bara kunna äta mat med sugrör ett bra tag framöver, jag blev nästan dålig i magen bara av att lukta på den :) Wish me luck!

Inga kommentarer: