tisdag 13 september 2011

In the future when all is well

Min mobiltelefon är så död att den bara startar med hjärt- och lungräddning. Jag har en iphone 3, - och jag brukar vara väldigt vänligt inställd till apple-produkter, men en pryl som kostade säkert fem tusen kronor borde väl åtminstone ha kvar sina mest grundläggande funktioner efter ett och ett halvt år? :) Envis som jag är, tänker jag inte köpa iphone 4 i sitt slutskede, när jag vet att den betydligt bättre uppföljaren kommer vilken dag som helst :). Så tills vidare får jag hålla tillgodo med det här vraket till mobiltelefon. Sen tycker jag att killen i mobiltelefonbutiken var väldigt rolig när han fick frågan vilken mobiltelefon han skulle rekommendera och han svarade "vad ska du ha den till?" Eh.

Jag är nog precis på gränsen till den generationen som tycker att mobiltelefonin har urartat. Alla som är äldre än mig verkar tycka att det är vansinne att ha mp3-spelare, kamera, tv, spel, photoshop, busstidtabeller, aftonbladet sport, blogg, svenska spel, tändare och gräsklippare i sin mobiltelefon. Jag tycker BARA att det är riktigt gutt. Jag hoppas att det urartar fullständigt.
- Tänk en vanlig dag i framtiden: man vaknar av väckarklockan på sin mobiltelefon, går upp och rostar ett gott lantbröd i sin mobiltelefon. Sen rakar man sig lite snabbt med sin mobiltelefon och rollar sig under armarna med deodorantapplikationen på mobiltelefonen och läser tidningen i mobiltelefonen medan man låter mobiltelefonen köra fram bilen åt en. Sen jobbar man hela dagen med mobiltelefonen och kommer hem, öppnar en kall öl med sin mobiltelefonölöppnare, kollar på en 3D-film i mobiltelefondisplayen och sen låter man mobiltelefonen gå ut sista rundan med hunden innan man somnar. Hur kan nån inte gilla framtiden?

Inga kommentarer: