söndag 4 september 2011

Kbh

I helgen har jag varit i Köpenhamn med jobbet, och förutom härlig firmafest på Tivoli och krogrundor, hann jag och min vän Sverker att bli nästan rånade och nästan nerslagna i slummkvarteren. En till synes skvatt galen kille av Mellanöstern-utseende kom fram till oss på den mörkaste av gator och frågade om vi hade cigg och mobiltelefoner. När vi ignorerade honom sprang han ikapp oss och började sparka som besatt i luften framför Sverker, och medan vi stod och funderade på vilken färg det kan ha varit på hans amfetamintabletter, lyckades han sno åt sig Sverkers plånbok. Men Sverker är en kampsportare med kvick reaktionsförmåga och lyckades sno tillbaka den i ett svep. Sen gick vi därifrån, men snart träffade vi på den här killen och hans gäng igen. Den gången gick vi bara förbi medan de var i bråk med några andra och plötsligt kom en glasflaska susande förbi mitt öra, riktigt nära. Så återigen fick vi lägga benen på ryggen! Vilket galet land, tänkte vi, beställde vars en avskyvärd kebab och gick hem. Tacka vet jag Kalmar :)

Inga kommentarer: