tisdag 27 september 2011

Mjukis maan

Jessica och jag var på väg till stan idag och plötsligt reagerade hon på att jag hade mjukisbyxor på mig. Tidigare under dagen hade vi nämligen diskuterat kläder och jag sa att jag skulle ha mjukisstilen idag för att det var min lediga dag. Inte för att jag behöver någons godkännande - men hon "godkände" det ändå :)

Men nu hade hon hastigt och lustigt ändrat sig lagom tills vi precis skulle parkera utanför banken :) "Alltså, folk klär upp sig för att gå på banken", resonerade hon och övertalade mig med sin kvinnliga envishet att åka hem och byta. Jessica satt kvar i bilen medan jag gick för att byta om, så jag tänkte, nu jäklar ska jag klä upp mig så jäkla överdrivet jag bara kan: rakade mig, kammade mig, tog varsamt på mig mina svartaste byxor. Finskjortan som jag inte använt sedan en viktig jobbintervju förra året strök jag också omsorgsfullt och jag tänkte ta på mig kostymen också men den ligger tyvärr kvar hemma hos mamma sedan morfars åttioårskalas.

Sen när jag kom ut till Jessica i bilen igen tjugo minuter senare kollade hon på mig som att jag var skvatt galen men jag stod på mig och förklarade ironiskt att jag "självklart måste vara riktigt stilig när jag går in på banken". "Man kan ju inte växla pengar och se ut som en dagdrivare", fortsatte jag och övervägde att ta sarkasmen till en helt ny nivå när jag på stan konstaterade att jag borde tagit mina kostymbyxor istället och att jag nog måste hem och byta igen :) Efter tio minuters resonerande övergav jag ändå de planerna och gick in på banken och gjorde mitt 45 sekunder långa ärende :) Då ångrade hon sig nog att hon tjabbat om mina mjukis :D Så mogna är vi här hemma! :)

Inga kommentarer: