söndag 25 september 2011

Old chief

Igår sprang jag på en chef jag hade på Guldfågeln, han var alltid väldigt stressad och det i kombination med ikonisk öländsk kaxighet gjorde det väldigt svårt att veta om han var nöjd med ens arbete. Men efter några år hade jag blivit bland de bästa och snabbaste i alla moment och sen när jag hade sagt upp mig skröt jag lite om mina skills i packrummet. Jag var överlägsen på att packa tvåkiloslådor, men chefen kaxade upp sig och sa att det allt var han som var bäst. Det slutade med en vadslagning; han sa att om han vann i en gammal hederlig packningstävling skulle jag få spendera min sista månad på "urbenan". Det är det allra långtråkigaste momentet, man står vid ett band och klipper bort ben från lårbitar, och jag kan garantera att man är så trött på det redan efter fem minuter att man nästan dör. Om jag vann, däremot, skulle jag få välja mitt eget schema sista månaden, vilket är något jag inte tror någon någonsin hade fått göra. Tävlingen blev således nervkittlande, jag visste att om jag vek ett enda hörn fel och skulle bli tvungen att göra om en låda så skulle jag tappa för mycket tid... Men när tävlingen startade var jag säkerheten själv och vann med hästlängder. Jag var tjugo bast, och kaxigast i länet, och sista tiden på jobbet stod jag bara och övervakade påsmaskinen och rörde knappt en enda kyckling! Alla var gruvligt avundsjuka och, som jag vill komma ihåg det, imponerade, men förmodligen bara bittra :)

Hursomhelst, jag träffade jag honom efter gymmet igår och det visade sig att han varit till stor, stor hjälp i mitt arbetsliv efter det. Jag har ju angett Guldfågeln AB i mitt CV och utan att tänka på det har jag alltid haft honom som referens, och nu berättade han om flera företag som hade ringt och frågat om mig, och att han hade sagt väldigt bra saker, det gjorde mig väldigt stolt, nästan lite rörd faktiskt :) Så han visste precis vart jag jobbat och sådär. En riktigt bra start på helgen.

Inga kommentarer: