torsdag 22 september 2011

Vad är klockan?

Jag skruvade fram mitt armbandsur fem minuter häromdagen & det visade sig vara något av det smartaste jag gjort. Som en helt ny människa glider jag nuförtiden in på jobbet i godan tid, missar inga bra tv-program och hämtar Nalle i tid på dagis. Dundersuccé :)!

Det här är andra försöket kan jag berätta, förresten... förra gången jag tänkte vara smart och skruva fram klockan var för ett par år sedan. Jag skulle på ett morgonmöte och ställde fram min mobilklocka trettio minuter, för då är jag ju bergsäker, resonerade jag. Så jag litade ju fullständigt på klockan när jag vaknade och stressade inte iväg direkt för jag visste ju att jag skulle komma i god tid... Men den luriga mobiltelefonen hade synkroniserats med någon satellit under natten - tydligen gör iphones det för att alltid visa rätt tid - så när jag kom fram, hur nöjd som helst, till jobbet, var mötet redan slut. Gissa om jag ville slänga mobilen i väggen! :)

Inga kommentarer: