torsdag 8 september 2011

Lunchlådan

Jag ska berätta hur morgondagens lunchlåda ser ut för mig. Det började i förrgår med att Jessica och vår vän Tobias hade ätit kinamat och när jag kom hem fanns det tre små rätter över till mig. Jag åt lite men sen när jag skulle göra en lunchlåda av det som blivit över kom jag på att riset var slut. Jag avfärdade det då som ett morgondagens problem.

Igår lagade jag kycklingfilé med ris och bearnaissås. Kvar blev, förutom det som gick till Jessicas lunchlåda, bara en kycklingfilé. Jag tryckte ner den i samma box som jag lagt kinamaten. "det funkar", tänkte jag.

Idag kom vi sent på att vi skulle äta hemlagat så runt sju satte jag igång att stuva makaroner och steka falukorv. Eftersom Jessica först ville ha resterna med sig till sitt nya jobb imorgon stekte jag upp köttbullar åt mig som komplement. Men sen ändrade hon sig och ville inte göra någon matlåda :)

Så nu har jag en knökfull lunchlåda som väntar på mig när jag vaknar imorgon. Asiatisk biffgryta med bambuskott, friterat fläsk, currykyckling, en kycklingfilé, bearnaissås, stuvade makaroner, välstekt falukorv och köttbullar. Lät gott, va? :) Mums!

Inga kommentarer: