söndag 20 mars 2011

Kackerlackor och sytråd

Vi brukar sova tidigt här nere om kvällarna, det är nog solen som tar musten ur oss, men å andra sidan blir det ganska tidiga morgonar. Imorse gick jag upp runt solens uppgång, satt och kollade internet lite nere vid havet, tog en bensträckare några kilometer till stan och hittade en skräddare som satte dit en knapp på mina byxor som fallit bort. Jag lagade dem själv innan vi åkte, men jag har aldrig påstått att det där med att sy är min starka sida. Fast jag tyckte nog att de skjorts jag sydde i syslöjden i femman var rätt funktionella. Hursomhelst är jag tillbaka på hotellet nu och ska försöka väcka Jessica, hon sover som en stock inne i vårt rum där ACn inte fungerar så att det är hundra grader varmt. Ett par kackerlackor stora som torg samsades med oss om badrummet igårkväll så jag misstänker att vi inte tar någon morgondusch. Vi får se :)

1 kommentar:

IzZzY sa...

Är det inte så att Kackerlackorna ger det här lilla "hemmakänslan", ungefär som ett dussin söta små kattungar, som stryker en längs med benen och bjuder på lite asiatisk skabb. Så gör det bästa av situationen, ta en liten kackerlacka och ligg i sängen med Jessica och kela lite så ska du se att du får dig en annan bild av de små exotiska krabaterna. Med lite tur så lägger de ägg i örat på dig, så att hennes avkommor följer med dig hem. Som ett litet minne från resan. :D