måndag 7 mars 2011

Kalles kaviar; del 2

Jag nämnde som hastigast i ett blogginlägg nyligen att jag funderade på att skicka ett argt mail till Kalles kaviar då en tub gick sönder hemma hos oss. Tuben var gammal och nästan tom och jag tryckte så att tånaglarna fick tryckskador när den gick sönder, men jag var inne i ett stim av arga mail den kvällen och Kalle fick ta del av min internetvrede, här är ett utdrag ur mailet jag skrev (och ja, jag kanske överdrev lite) :)

Hej Kalle.

Igår kväll när jag hade klätt mig proper för ett styrelsemöte,
blev jag lite hungrig och tänkte mig en kaviar- och äggmacka.
När jag förberett mackan med ägg och bara skulle vackert
fördela ut kaviar över den, exploderade den. Istället för att,
som vanligt, kaviaren kommer ut genom den vanliga änden,
brast bottenpartiet och halva tuben kom över mig och mina granna kläder. Det här förstörde inte bara mina kläder för kvällen utan också mitt humör och delar av mitt förtroende för Kalles kaviar.

Jag bifogar en bild på tuben som jag fotograferade och inväntar kompensation.

Ingenting hände på flera dagar, så jag tänkte att de sket väl fullständigt i mig och min gamla kaviartub, men idag dök ett brev från Abba Seafood ner i brevlådan och eftersom jag hann före Nalle till brevlådan kunde jag dessutom läsa det. Det kanske låter som en självklarhet, men Nalle hade faktiskt käkat upp ett helt brev från Alecta förra veckan, någonting om pensionssparande, så Nalle förstod väl att jag ändå inte hade velat läsa det. Men Abba Seafoods brev var riktigt fint, Kalle bad så heeemskt mycket om ursäkt för "incidenten där tuben öppnade sig där bak" och så fick jag en hel bunt med presentkort! Säkert 300 kronor i kaviarvaluta... vet inte hur jag ska kunna äta så mycket kaviar, i vanliga fall går det åt en tub om året här. Vi får käka mer äggmackor helt enkelt, och så min favorit; kaviar-ost-och-gurka-macka! Vilken hyvens kille den där Kalle är!! Hur skön som helst!


Inga kommentarer: