onsdag 2 juli 2008

Al Gore i mina fotspår

Inatt drömde jag att Al Gore förföljde mig. Dag ut och dag in var han hack i häl på mig, för att förklara allt jag gjorde som var miljöfarligt. Första gången han dök upp var precis när jag rakat mig för att jag skulle gå ut en kväll, och jag skulle blaska av mig. Då stod han helt plötsligt bredvid mig och höll för vattenkranen. På perfekt svenska, (ja alla i mina drömmar pratar svenska, ibland är det dåligt dubbat och ibland kan alla bara svenska, det beror lite på vilken säsong det är), berättar han för mig att det tär på miljön att använda kranvatten. Den gången orkade jag inte bry mig. Senare på kvällen var jag nere på Sibylla och skulle ha mig en gyrostallrik. Snicksnack, tyckte Al Gore, hela Sibylla är en stor miljöbomb, och så tog han fram en pärm med diagram över energiförbrukning från fritösen. Då blev jag förstås irriterad, jag var bra sugen på mat och han var sådär äckligt självgod som bara amerikaner i mina drömmar kan vara, så jag gick och knuffade ner honom i Systraströmmen. Han sjönk som en sten och jag gick tillbaka och köpte mig en gyrostallrik. Jag tror iallafall att det var en dröm. Annars hamnar jag väl på nyheterna.

1 kommentar:

IzZzY sa...

Haha, helt rätt. Inget ska stoppa en från att köpa sig en gyros-tallrik.