tisdag 1 juli 2008

Dygnsrythm åt helvete

Har bekantat mig med en tjej sedan några dagar tillbaka som är precis som jag var när jag var i hennes ålder, alltså gymnasieålder, och jag blir nästan lite avundsjuk och vill in i de vanorna igen. Det känns som att det var sjukt länge sedan jag och Joel var ute och gick nattpromenader och stannade till vid gungorna på Oxhagsskolan mitt i natten, eller sedan jag och Fredde satt uppe till långt efter soluppgången och spelade Fifa 04 mest hela tiden. Alla filmnätter som morsan avskydde att vi hade alla dagar i veckan, oftast med sjukt mycket cola och snacks. Tre dagar i veckan kom man hem samtidigt som morgontidningen och somnade i uppslaget på sportsektionen, sov man riktigt gott så lämnade man dessutom en liten dregelfläck i tidningen där man haft munnen. Många år sedan nu är det i varje fall, jag blir nöjd och stolt att se att nästa generation har samma goda omdöme gällande att totalt vända på dygnet. Inte bara vända på dygnet förresten, utan verkligen sparka skiten ur allt vad dygnsrytm heter :)

Inga kommentarer: