tisdag 1 juli 2008

Världsberömd kock

I natt var jag en världsberömd kock. Ja, okej, det var en dröm, men ändå. Det började med att jag, av någon anledning, skulle hjälpa farsan laga mat. Spagetti och köttfärssås. Men när färsen var stekt, och jag skulle hälla i mina krossade tomater, tog jag fel burk och råkade hälla i en hel burk med konserverade aprikoser i gelé. Det såg ju förjävligt ut, men jag tänkte att med lite kryddor kunde det kanske gå ändå. Men så hade skåpet där vi har kryddorna klibbat igen av aprikos-ångorna, så den enda krydda jag kunde komma åt var den stora burken med kanel. Det ena ledde till det andra och snart var jag världsberömd och hade fått kokbokskontrakt. Vaknade precis när jag skulle komma på en pangbra titel.

I verkligheten är den enda mat jag ska göra idag, min egenkomponerade hamburgarkorv på Pressbyrån. Mums.

Inga kommentarer: