måndag 7 juli 2008

Hur jag blev bannad från Ebay

Jag blev nyss påmind om att jag är bannad från Ebay. Det är lite ovanligt att man är bannad från E-bay, tror jag. Det kom sig iallafall så en gång att jag skulle sälja några skivor på E-bay, det här var nog i gymnasiet när man fortfarande inte hade så mycket pengar, och jag lyssnade inte på skivor längre, nedladdningsindustrin hade redan gett skivindustrin på nöten. Så jag la in någon skiva där och satt spänt och väntade på att budgivningen skulle gå i taket. Nån bjöd tjugo spänn, någon toppade med tjugofem och jag blev förstås missnöjd. Till slut kom jag på en genial idé; jag skulle skapa en ny profil och buda på min egen grej, så att dom andra skulle bli tvingade att betala ännu mer. Det gick direkt åt helvete, ingen ville betala mer, och jag var måttligt road när jag fick besked på min mail, att jag själv vunnit min egen auktion. Ebay skulle tydligen ha sin beskärda del också, tio procent eller någonting, men jag var inte speciellt sugen på att betala pengar för att köpa en skiva jag inte ville ha som jag redan äger, så jag sket i det. Därav blockningen. Och jag kan inte hjälpa att tänka att, någonstans undermedvetet, ville jag verkligen ha den där skivan själv. Det är förstås inte sant. Nu hatar jag den

Inga kommentarer: