tisdag 1 juli 2008

Findus

Jag var sugen på en Finus Fiskgratäng idag, en sån man köper för 25 spänn var som helst hemma, och det finns hundra olika smaker, min personliga favorit är dill. Hursomhelst, jag tänkte att det skulle finnas nån liknande här. Tji fick jag. Visst fanns det ett urval av Findus fiskgratänger, till och med förvånansvärt många. Men ALLA var med - makaroner. Och anledningen till att det fanns olika sorter, var att de hade olika sorters ost i dem. Osaltade och i övrigt okryddade. Jag blev sur, jag var ju sugen, så jag letade tappert vidare, tänkte att, nånstans finns det väl någon med potatismos och sås i. Längst bak hittade jag en som jag såg hette “GAMMELDAGS FISKGRATÄNG” och jag tänkte förstås på nån gammal tant som står vid spisen runt förrförra sekelskiftet och lagade svensk husmanskost. Glöm det. Makaroner ska det vara. Fifan.

Inga kommentarer: