tisdag 1 juli 2008

Har jag sagt att jag bor i Ankeborg?

Det här är så bisarrt att det är komiskt. Jag bor i Ankeborg och Björnligan var på mitt jobb inatt med krut och slagborr. Det är inte så komiskt. De kom över grejer för flera miljoner, det är inte heller så roligt. De hade trashat allting som finns att trasha i butiken, inte det heller sådär hysteriskt roligt. Och man skrattar inte jättehögt när polisen kommer sju timmar efter att man ringt dem.

Däremot får man skratta hejdlöst åt förklaringen jag fick när jag undrade hur det var möjligt att Securitas inte hade fått något larm när fyra ryssar borrar med slagborr i flera timmar i centrala Oslo och jag satte själv på larmet innan jag gick kvällen innan: “De hade dragit ur elsladden”. De hade faktiskt, hur dumt det än låter, gått in genom fönstret, hört larm-signalen som säger att man har en minut på sig att stänga av larmet innan Securitas och Polisen larmas, gått bort till larmet vid dörren, följt sladden till vägguttaget och dragit ur den ur jacket.

Vad är det här för tattar/U-landsversion av Sverige jag bor i?

Inga kommentarer: