tisdag 1 juli 2008

Bio är för tröga

Ja, bio är bättre ju dummare man är. Först och främst; är man smart så betalar man bara för filmer som är säkra kort, eller åtminstone har en dejt. Som liten grabb lämnade man alltid biografen med ett stort smil och orden “bästa filmen jag sett” luftades flitigt i tre år framöver. Den tiden är ju lätt för alltid över. Men jag blev medlurad av Alen och hans kompani från Västerås på biofilm, jag tackade ja över telefon, men frågade inte vilken film det gällde. På vägen dit får jag veta att det är nån riktigt slumpmässig film så vi kommer dit när filmen börjat, och jag inser ganska snart att pengar spenderade på den här biofilmen är pengar nerspolare i toaletten. Jag ska inte säga vilken film det är, för då kommer du aldrig ladda hem den och lida som jag gjorde nyss.

Ska jag lida, ska du lida. Haha!

Inga kommentarer: