tisdag 1 juli 2008

Lördagsfjärtar

Ja, en missärlördag blir det ikväll. Klockan är snart tolv och jag har suttit i min soffa sedan sex och bara flackat med blicken mellan teven och dotan, haft enormt mycket lördagsångest. Så mycket att jag och Going sitter och spelar Fifa08 om hundralappar bara för att fördriva tiden.

Pojkarna här, förresten, hade ingått en pakt för några helger sedan när jag var i Sälentrakterna, som går ut på att man måste avslöja sig själv offentligt varje gång man fiser. För mig som normalmagad trodde jag inte att det skulle märkas, eftersom man inte fiser sådär jätteofta liksom. Men herre Gud alltså, vad fel jag hade. De här grabbarna fiser tydligen så ofta att, ja, det är som en vulkan av avslöjanden hela tiden. Jag förstår ju visserligen hur det blir så, Going som lever på 100 pizza i månaden och sköljer ner med 100 liter cola, och Alen som lever på ägg och mjölk och har varit i Asien nyligen, hehe. Men jäklar alltså. Jag var en så mycket lyckligare människa när jag inte visste om det här. Nu måste man tänka sig för var man sätter sig :)

Som när vi åkte bil hem till Kalmar, och tillbaka med för den delen, jag lovar dig att du inte vill sitta i en bil med deras fjärtvanor. Alens mökar inledningsvis var bisarra, jag tyckte till och med att luften inne i bilen hade färgats bajsbrun och det blev kletigt på Goings innertak. På hemresan kom jag i och för sig på taktiken, att jag skulle dra ner rutan så att Going i baksätet skulle frysa ihjäl varje gång som straff för att han lagt en mök. Det slutade inte med, som man skulle kunna tro, att han slutade fisa vart femte minut, utan att han satt och gnällde om att det var kallt i fem timmar. Då njöt jag ändå lite av deras pakthelvete :)

Inga kommentarer: