tisdag 1 juli 2008

Fylla trettiotvå kommer bli tungt

Igår var det en sån där födelsedag igen. Brukar vara rätt mycket ångest över de dagarna såhär på äldre dar, men igår var ett undantag. Jag har nämligen varit så förvirrad senaste året, att jag inte rktigt vetat hur gammal jag är. Jag tappade väl räkningen lite efter 20, det är lätt hänt, så när folk har frågat om min ålder har jag ofta tvekat, svarat fel, men tagit det på andra eller tredje försöket. Oftast har jag faktiskt sagt att jag är 23 innan jag fått rätta mig själv. Så nu när jag faktiskt fyller 23 känns det lite som att jag har fått tillbaka ett helt år snarare än att jag blivit ett år äldre. Därmed slapp jag åldersnojjan. (Åtminstone all åldersnojja utöver den vanliga).

2 kommentarer:

IzZzY sa...

Detta är intressant. Man avrundar åldern uppåt när man är ung, och man avrundar neråt när man blir äldre. Men vart går den magiska gränsen, om man ska avrunda uppåt eller nedåt? Det borde faställas i någon form av av lag.

Crille sa...

Hehe ja... jäkligt svårdefinierat. Jag skulle tro det är runt 20- strecket, men... ja, en lag? Ta i med hårdhandskarna nu once and for all :)