tisdag 1 juli 2008

Farligheter

I fredags var jag återigen på köttmarknaden. Bokstavligt talat förstås, jag var nämligen på Coop och letade efter nått gött kött att steka. På sistone har jag unnat mig själv lite för mycket lyxmat, jag har nästan glömt bort smaken av pasta och annan billig skräp jag brukade laga. Iallafall så gick jag omkring lite, och när jag strök förbi hyllan med såser så hittade jag en ulv i fårakläder. Min gamla vapendragare, den mexikanska dippsåsen från Burger King, fanns i monsterförpackning. En tryckflaska med 25 centiliter flytande ondska. Jag kunde naturligtvis inte stå emot, gick och köpte en påse nuggets och innan jag visste ordet av så hade jag ätit tre portioner nuggets-med-ris och nästan tömt hela flaskan. Då fick jag lite dåligt samvete, som jag visserligen sköljde bort med en Caprice Kir. Men nu står den där flaskan i kylskåpsdörren och hånar mig varje gång jag tittar in. Och det är ganska ofta.

Inga kommentarer: