tisdag 1 juli 2008

The Egg

Idag vaknade jag bredvid telefonen. Inser ganska snabbt att, eftersom jag inte kommer ihåg någonting från slutet på gårdagskvällen, jag måste ha ringt den där personen jag inte borde ringa till när jag är odrägligt full. Ångesten sköljer naturligtvis över mig, och så kommer jag ihåg hur spriten rann ner i halsen på mig igår, kommer ihåg att jag tänkte "gee, det här smakar ju inte ens sprit" utan att reagera på att det inte är ett bra tecken, kommer ihåg hur vi resonerade att flaskan nästan var slut så vi lika gärna kunde dela på slurken när vi skulle gå ut. Flashbacks från natten kommer lite då och då, jag gör ett bildspelspussel i mitt huvud och snart är de flesta frågetecken uträtade till utropstecken... Bara det där telefonsamtalet kvar att undra över; ringde jag, ringde jag inte? Det står still, jag tänker att jag borde komma ihåg en sån viktig grej om det hände, och det stör mig att min norska mobil inte funkar i Sverige så att jag inte kan skicka iväg ett SMS och fråga.

Inga kommentarer: