tisdag 8 juli 2008

Dryga stockholmare

Inatt besökte Joel och jag en mack här i Stockholm och killen i kassan var sådär Stockholmsdryg. Jag ville ha en Marabou-choklad och la fram den på disken, då han irriterat påpekade att det fanns en större likadan chokladkaka för mindre pengar. Jag borde naturligtvis ha gett honom samma dryga likgiltiga ansiktsuttryck och replikerat iskallt att "det inte intresserar mig", och fått honom att verka precis så girig som han förmodligen var. Istället gick jag med på bytet och kände mig genast som en snåljåp. Usch, den här känslan kommer jag få dras med veckan ut, eller tills jag hittar någon annan snubbe med äcklig attityd att förlöjliga. 

1 kommentar:

IzZzY sa...

Men du får vända på det, det är bara stockholmare som är så dumma att de säljer en mindre chokladkaka, som är dyrare än den större. :) Skratta åt idioterna! :)