tisdag 1 juli 2008

Going goes to Germany

I onsdags var det Going som stod för årets första kontinentala raggningsförsök när han hittade en äldre tysk tjej, under karaokesjungandet på Oleary’s, som han trodde att han hade en chans på. Då ryckte hans gode vän Tommy in och presenterade sig som pirat och tjejen försvann snabbare än kvickt. Jag själv var dagen till ära ute nykter och eftersom det var billigt på KM pimplade jag Redbull hela kvällen tills jag var tillsynes fullare än alla andra, en överdos koffein var inte precis idealet, men det höll mig vaken under en fyllechaffis-runda till Öland. Going satt i och för sig i baksätet med Tommy och gnällde och skällde på Tommy under hela resan, han hävdade bestämt att Tommy var skyldig honom en tysk. Sen fick han mig att åka runt stan två gånger för att leta efter henne, trots mina protester om att klockan var fyra och alla hade gått hem. Och så rätt jag fick.

Inga kommentarer: