tisdag 1 juli 2008

Nu får norrmännen sluta runka

Igårkväll stod jag och lassade ut nya tidningar i butiken där jag jobbar, som jag gör typ varje arbetsdag. Och just igår hade vi fått en stor kartong med de nya, norska porrtidningarna. Chefen tyckte att vi skulle låsa in dom i en monitor, eftersom norrmännen alltid länsar de här inplastade porrtidningarna på i princip allt utom förstasidan, utan att betala. Jag tyckte det var lite märkligt att kunderna skulle behöva gå fram till disken och säga, som om det vore en ny mobil på SIBA, “ursäkta, jag skulle vilja ha den där porrtidningen som ni har inlåst här borta”. Men chefen var benhård, de skulle helt enkelt låsas in bakom ett plexiglas. Jag kunde egentligen inte ha brytt mig mindre, jag tycker det är kul att se skammen i ögonen på de som kommer in och blixtsnabbt vill hinna hämta tidningen, betala, ha den nerslungad i en påse, helt utan kommentarer eller onda blickar.

Sagt och gjort, så fixade chefen det där, och precis när hon var färdig så kom en läskig bo-hemma-i-morsans-källare-typ och sa att han ville låna nyckeln. Chefen stod i kassan just då och hon ville ju allt annat än att gå bort dit, ställa sig på en pall, och dra fram ett dussin porrtidningar mitt under rusningstid, så hon gav honom helt enkelt nyckeln. Tio sekunder senare är både snubben och nyckeln som bortblåsta. Den enda nyckeln också, visade det sig.
Så nu blir det ingen porr för norrmännen.

Bu-hu, era jävlar.

Inga kommentarer: