måndag 30 juni 2008

2007

Jag vill också vara en av alla årskrönikörer! Likabra jag kör igång direkt. Man kan säga att året inte fick den bästa starten. Mellie gjorde slut efter två år, sju månader och fem dagar. Jag visste att det låg i luften sedan länge, men det gick ändå inte att förbereda sig emotionellt, så det blev en ganska deppig period där innan jag kunde vända det till någonting positivt. Vi tävlade om vem som kunde må sämst och tillslut vann hon. Ångestfyllor avlöste varandra. Sen försvann snön, och solen började titta fram lite, allt blev mycket bättre, så på våren vände det. En jägershot i ögat, fina vårmatcher på Loverslund, och bra förfester var nyckeln. Särskolan Lyckan hade sin första match i April och Jakob satte standard direkt när han skruvade in en hörna direkt i mål, sen bara flöt det på, i slutet på maj åkte jag med Påse och Martin till Tyskland för att inhandla sommarens förnödenheter och Påsen visade Sydsvensk bevattning sydsvensk bevattning, sen blev det studentfirande och ett dussin festivaler. Kocken blev officiellt vansinnigförklarad och Martin gav en gratislektion i hur man dricker Fiskarman. Rasslefestivalen var naturligtvis sommarens höjdpunkt, helt planenligt, det är där alla lyckas koncentrera årets fem bästa fyllor till fem dagar. Där blev Martin nästan uppäten av en häst. Sen tog sommaren slut och jag skuttade iväg till tattarlandet i väst, Norge, men spenderade mest tiden i Karlstad, där jag hade gamla såväl som nyfunna vänner. Kocken hittade en tjej som såg ut som en blandning mellan Muminmamma och Pantertanter. Kalmar FF gjorde succé och kom tvåa och tog cuppen, Lyckan föll på målsnöret efter att en kines orsakat poängavdrag. Men med en stark vårsäsong kommer Lyckan att ta revenge i sommar. Coach ska bli spelande coach och då löser sig nog allt. Nu måste jag lägga mig, klockan är typ tre och Jojje korkade nyss upp en vinare. Imorgon kommer Året i Bilder- inlägget, det kan jag lova att du ska se fram emot. Ha det!

Inga kommentarer: