måndag 30 juni 2008

Dagens fyra

1) Säkerhetskopierat allt viktigt från huvudhårddisken inatt, jag har legat sömnlös ända sedan Jakob bloggade om att hans iPod flippade med all musik, tog så tag i det igår och brända ner alla bilder, filmer, en stor del av musiken och alla dokument. Nu känns det jäkligt tryggt igen. Ikväll ska jag börja bli lika hypernervös över att skivorna kommer gå sönder, så jag ska tillägna kommande natt att leta efter bra gömställen där skivorna OMÖJLIGEN kan bli repade. Saker jag också är paranoid mot är, och därav inte får komma i kontakt med säkerhetskopiorna: cd-fodral, dvd-fodral, värme, solsken, insekter, husdjur, damm, mat, vätskor, kyla, element, filtar, väskor, saker som kan välta, dofter, imma, eld, blommor, nycklar, andra skivor, allt av trä, stål, vatten, brandrisk, gas, lampljus, doftljus, tyg, böcker, saker som kan råkas säljsas utan att man tänker på att skivorna ligger där i, osv, osv...

2) Mustaschen som jag berättade om tidigare är fortfarande kvar. Dels för att jag inte orkat raka mig, måste köpa nya blad, har kört på de jag har nu orimligt länge, så jag måste köpa nytt, och dels för att jag fortfarande hoppas på att bli nya Beckham, varje dag vaknar jag och blir besviken över att min bild inte finns med på aftonbladets modesidor. Idag var iallafall dagen för att ta ny pass-bild och när jag stod i duschen tog fåfängan över ett par sekunder och jag tänkte ”för fan, Crille, vill du ha den där jäkla sjukt fula muschen på din passbild som du ska använda i tio år?!”. Lika snabbt som fåfängan tagit över, försvann den och jag ryckte på axlarna, gick till polisen utan att torka håret, det ser ut som om jag precis hade drunknat på bilden, blir hysteriskt fult när man tänker dit min fjuniga mustasch, men när polisarien frågade om jag ville byta bild (ja, hon uppmärksammade nog hur skräckinjagande jag såg ut på den första), så kunde jag ändå inte bry mig mindre och betalade och gick därifrån

3) Såg till min stora förvåning att det åter är liv i den gamla kinaresturangen a.k.a Appsolut! Restaurangen stod klar, ännu en kinakrog förstås, jag uppfattade inte riktigt öppettiderna, och jag tror ju inte direkt det blir nya innestället. Fast then again, kineserna är tokiga i karaokemaskiner, kanske vi får ett nytt ställe att sjunga fyllekaraoke på? Det vore u.n.d.e.r.b.a.r.t! Jag har redan börjat tänka på vilka låtar jag ska addera till min repertoar

4) Moneybrother och Timo Räisinen släpper nya skivor idag, precis som Ringo Starr. Jag är rädd för de här skivorna av olika anledningar: Jag är rädd för att Moneybrother inte kan toppa sina tidigare album, förstår inte hur han ska kunna komma i närheten av dom, jag har bara hört Just another summer på riktigt än, och den var ju bra, men inget jag hurrar över direkt. Så jag är rätt rädd för besvikelse. Timo är jag också rädd för, mest för att jag är rädd att jag ska få trummhinnorna spräckta som ett direkt resultat av att han inte riktigt är sådär superhet på falsetten som han tror att han är, det låter ofta förjävligt... men sommarsingeln ”Sweet Marie” var riktigt grymm, så jag ska ge skivan en chans. Ringo Starr är jag nog minst rädd för, han har alltid en underdog-stämpel och folk kommer alltid förvänta sig att han suger. Jag är förmodligen den enda i hela världen som tycker att hans 90-talsskiva ”Time takes time” är helt underbar? Svårt att tro, men i nuläget tycker jag redan han har bättre solomaterial än Paul McCartney, heh... lite rädd att han ska vara gammal och gaggig och påminna mig om livets gång. Suck vad jag hatar när det kommer skitbra nya skivor =)

Inga kommentarer: