måndag 30 juni 2008

Ack, Kalmar, du sköna

Ikväll var det onsdag, som det är varje vecka, och jag tänkte att som vanligt skulle man hitta på nåt kul när man hade chansen. Som vanligt var de flesta inte i stan, men fick ett SMS från Going, som vanligt, som undrade om jag skulle komma förbi. Som vanligt tyckte jag inte det var värt att lägga energi på rakning, drog bara den vanliga vaxdosar snabbt över huvudet, farsan skjutsade mig som han alltid gör och så kom jag fram. Som vanligt när det gäller Goings förfester så sitter det bara såna jag inte känner där och jag känner den bekanta känslan av utanförskap en liten stund tills jag lyckas få en liten alkoholkänning och ändrar uppfattning. Eftersom jag som vanlgit haft ett magert alkoutbud hemma i hyllorna, tog jag som vanlgit med något som jag bävrat mycket för att dricka, det blev en kartong rött, som jag lyckades byta bort mot cider och sprit. Sen kom det som vanligt några tjejer som, precis som beräknat, var av låg ålder och ungefär lika intressanta som en kapsylöppnare som jag kom över, från Clas Ohlsons. Stereotypa som satan, så jag fokuserar som alltid mer på fotbollssnacket med Going, och äger honom som vanligt i Fifa07. I längden blir det som vanligt tröttsamt med folket på förfesten och jag tar det gamliga vanliga beslutet att gå hem eftersom det inte såg ut att bli nån utgång. Tar vanliga vägen över larmtorget hem, och fast jag är precis så lite hungrig och så lite sugen på mat som jag brukar vara, köper jag ändå en korv av den vanliga kinesen, i ren tristess, fast jag vet att jag alltid ångrar mig såfort jag fått den. Äter den snabbt medan jag går längs larmgatan där det som vanligt är helt dött, träffar som vanligt Jojje en snabbis nånstans runt systrarströmmen och har ett litet snack innan jag går samma väg som jag alltid tar hemåt, möter förstås inte en enda bil eller människa längs hela norra vägen, och lyssnar på samma gamla låtar som jag alltid lyssnar på i iPoden. När jag kommer hem möter jag som vanligt morsan i hallen, tar den klassiska halvfyllasketan och går in och sätter på datorn och skriver en blogg

- allting är precis som vanligt.

Inga kommentarer: