måndag 30 juni 2008

Skaffa katt

Idag stod Jonatan i ett hörn och mumlade lite om en idé han hade kläckt: Att skaffa katt. En sjukt bra idé, då vi har trettiofem meter sladd i varje rum, och alla är panka, och dessutom flyttar förmodligen alla hem innan sommaren, alltså inom fyra månader. Så om fyra månader, du känner att du får dåligt samvete av att en katt dränks nånstans för att den inte har någon som vill ta hand om den, hör av dig, det kanske inte är försent.

Jag kan förresten ta upp det här med fattigdomen redan nu. Jonatan, kan vi säga har rett upp sin ekonomi föredömligt, fått inkomst och snart kommer första utbetalningen, det skall säkert firas. Devillsäga om han får behålla jobbet efter firmafesten de ska ha på lördag, han är lite skakis :) Jockes ekonomi är väl så att han ska försöka betala tillbaka sina skulder med resten av det han tjänar såvitt jag förstår och Alen, som är erkänd för sin oförmåga att hålla i pengar, har just kommit tillbaka från Asien och är arbetlös mest för att han är lat. Going däremot är riktigt lat, han får Knasen att symbolisera ambition, de enda jobb han sökt hittills, har jag sökt åt honom och han spenderar alla sina pengar på pizza. Pengarna är förresten slut nu sen han satte sina sista pengar på poker. Får se hur det här slutar :) Själv är jag i ganska god form. Sitter säkert, för att tala i dokusåpa-termer.

Femton dagar i streck, så länge ska jag jobba nu. Det ger lite iallafall. Lite mer än ingenting. Men Going är å andra sidan en stabil mittback :)

Inga kommentarer: