måndag 30 juni 2008

Back in traffic

Tillbaka i Oslo igen efter en helg i K-town, där jag fick med allt som stod på kalendern, lite familjetid, en festkväll, en fotbollsmatch, och ett besök på Coop för att inhandla en stor dos morotsjuice, vilket inte finns att tillgå i det här landet. Här kallar dem förresten morot för gulrot, ännu ett bevis på vilka pappskallar norrmännen är. Men det är egentligen inte mitt problem, jag litar på att EU fixar det när Norge väl går med där någon dag. Förställer mig ett stort möte i Brüssel där Nicolas Starkovsky avslutar gulrotsförkastelseavtalet genom att skåla med en morotsjuice-vodka-drink, densamma som jag kommer bli ihågkommen för i historieböckerna och bakom baren på alla uteställen i Kalmar efter min död ska det finnas en svartvit tidlös bild på mig när någon råkar hälla ett shotglas morotsjuice i mitt öga. Men det ska jag inte avslöja för mycket av just nu, det är min idé och min framtidsinkomst, så ta nu inga onödiga turer ner till patentverket. Dagens hjältepriset delas mellan däckmeckarn som fixade ett nytt däck när vi fick punka igårkväll, och Erik som körde utomordentligt fint sådär mitt i natten för att jag skulle komma med min nattbuss från Karlstad. Och Kalmar FF gjorde mig lycklig igår, trots mina löjligt högt ställda förväntningar, blev jag jäkligt nöjd och njöt hela kvällen. Och idag. Och kommer göra det imorgon. Och på onsdag. Då är jag ledig. Tjo!

Inga kommentarer: