måndag 30 juni 2008

Lördag

I Lördags var det förfest hos Erik i Karlstad! Jag blev
förstås konsument av "finkel á la Johan" samma sekund
som jag kom in genom dörren, Kalmar FF hade redan
tagit ledningen när jag dök upp, efter att ha gjort världens
sämsta överskattning angående min förmåga att
memorisera kartan över Karlstad på tio sekunder från Enrio
tre timmar tidigare. Förfesten var redigt härlig, Erik och Johan,
Eriks kusiner och kompisar som jag sett förut, det var kul.
Jag kommer ihåg litegranna iallafall.

Söndag morgon: Vaknar i ett rum jag aldrig sett förut.
Ljusa medaljongtapeter i gråskala, tavlor med träd och sjöar,
ett par möbler som inte ser ut som nåt man köper och
sätter ihop själv direkt, och det var städat. En oförbrukad hink
bredvid mig och jag upptäcker att det är nån slags modern
bäddsoffa jag ligger i, vilket genast tar död på alla förhoppningar
om att jag är hemma hos nån söt flicka och jag känner att jag
precis har vaknat i tid för att uppleva antiklimaxet av en bakfylla.
- När jag förbjuder mig själv att somna om utan att ha fått i mig
lite vatten, sneglar jag in i rummet intill och ser en stor ölposter
på väggen och fattar direkt att jag måste hamnat hos Johan.

- Som snart är på benen och visar mig klockan och göder mig med
lite vatten innan hans rara flickvän informerar mig om att jag precis
missat den enda bussen på ett par timmar, så jag tar mitt pick och
pack och går in till stationen där jag jagar taxibilar utan framgång.
Rätt var det är ser jag en taxikille komma över gatan, jag
hurrar för mig själv och sen BAM! så blir han påkörd! Jag tänker,
att dethär kan ju inte vara sant, men han envisas om att ändå köra
mig. Jag sätter mig i passagerarsätet, undrande om han verkligen
såg ut som en hitandrun innan kraschen, men han verkar inte
besväras av det. Hämtar prylarna hos Erik, åker tillbaka till Johan
och hämtar kameran, sen åker jag tillbaka till brorsan i Falköping.

Inga kommentarer: