måndag 30 juni 2008

Moneybrother

En relativt lugn vecka har gått, inte riktigt vit, men den kommer inte så långt upp på gråskalan heller, jobbat 55 timmar i veckan nu och inte gjort mycket annat än att sova, och knappt ens det, eftersom jag valt att sitta uppe två långkvällar med att spela fotbollsspel över internet mot Johan, som förresten var här i helgen, han dök upp på stationen efter jobbet i lördags med den största väskan Oslo hade sett, jag blev själv orolig när jag såg den och trodde att han hade börjat med människohandel, men istället var det arton liter godvaror, så han blev hjälte ändå. Alen och Jocke och Jockes vän och vi drog till en Kinafest i grannkvarteret, där det blev röj med svensk nittiotalsmusik, av någon anledning blev jag lockad till dansgolvet lite väl mycket. Dansgolvet är ju egentligen Alens territorium, det är dit han lockar damerna när han tänker charma dom, haha... Han har förresten försökt eliminera paxreglernerna som alla vet är fundationen till ett fungerande kollektiv här senaste partykvällarna, men än så länge tillsynes utan resultat. Senaste kvällen ute, i lördags förresten, slutade med en kebab runt stortinget på vägen hem, den var precis lika äcklig som den jag bloggade om tidigare, jag börjar tro att det är ett standardrecept... isåfall har norrmännen sämre smak än jag nånsin kunde anat :)

Igår var jag och såg dubbelkonsert med Florence Valentin och Moneybrother, det var kungligt bra, båda spelningarna var precis vad jag hade väntat mig och vad jag behövde höra :) Hade lyckats locka med mig en kompis dit, en flicka, sötare än hela Oslo tillsammans och såna där ögon man glömmer bort vad man heter om man kollar för länge i. Men jag var förstås artig och stirrade inte mer än vad som var socialt accepterat, och stirrade på Anders Wendin istället, han röjde hela stället som han alltid gör, även om det blev jävulskt tragiskt när bandkillarna fick hoppa in och sjunga Ane Bruns parti i It might as well be now, hehe. Idag hade norrmännen inte ens vett att recensera spelningen i kvällstidningarna, dom verkar ha rätt kass musiksmak i Norge faktiskt...

Inga kommentarer: