måndag 30 juni 2008

Mitt nya liv

Idag börjar mitt nya liv. Macintosh-livet. Innan jag hämtade nya dotan hos Erik i Karlstad i morse, var jag en annan människa. Sjabblade med tvätten imorse, efter en drös missförstånd i nyvaket tillstånd, sen var jag bitter på bussen till Karlstad för att jag fick nöja mig med en plats i främre delen av bussen och ipoden shufflade inte alls som jag ville.

Sen kom jag fram, hälsade på Erik, som agerat hjälte och tajmat in min apple-leverans mellan en lång biltur och en tråkig föreläsning, jag fick syn på dotalådan, allting kändes fint... Eller ja, jag blev tvungen att kuta därifrån lika snabbt, eller till och med snabbare, än jag kom, för att hinna med tåget tillbaka till Oslo igen, det var inte så skoj. Och
jag hamnade bredvid en klåfingrig typ, så jag drog mig från att leka för mycket med min nya vän just då. Nu däremot, har jag redan hunnit med videokonferens, installera msn, och leka lite med kameran.

Det här är mitt nya liv. Den Crille du trodde att du kände är
nu den Crille du trodde att du inte kände. Men jag kanske kommer skifta lite fram och tillbaka. Vilket innebär att det finns en risk för schizofreni här lite senare i veckan, jag ska vaska fram några tabletter jag kan ta mot det, så kan det nog bli trevligt hemma i jul ändå :)



Såhär såg jag ut innan jag blev macbookifierad


Såhär ser jag ut nu, när jag fått min nya macbook

Lev med det!

Inga kommentarer: