måndag 30 juni 2008

Ny taktik, samma tallrik

Jag och Thomas köpte varsin XL-tallrik
på vägen hem inatt, och eftersom en XL
är alldeles för stor för att man ska kunna
äta den på en och samma gång, brukar jag
äta halva och stoppa halva i kylen som
bakfyllemat. Imorse vaknade jag och insåg
att jag hade gjort ett taktiskt snilledrag och
ändrat fördelningen av pommes- och kött-
konsumtionen, så att jag hade massa kött
kvar tills idag när jag vaknade hungrig.
I vanliga fall är det bara pommes kvar dan efter!

På tal om pommes, "shittpommfritt" ska stavas
"shittpommfritt", för helskotta! Såg nån skribent
i Aftonbladet, säkert Mackan L, skriva
"Shit Pommes Frites". Det måste väl va dödsstraff på det?

Jag har för övrigt själv komponerat den svenska frasen
"Bajs French Fries", men använder det sparsamt änsålänge.

Inga kommentarer: