måndag 30 juni 2008

Världens sämsta idé är från Ge be Ge

Läste nyss att GAIS, ÖIS och Häcken ska slås ihop till ett FC Gothia...

Ursäkta mig, jag kanske är knäpp, men... Jag vet inte var jag ska börja, ens. Men för guds skull, låt oss slå ihop alla rivalklubbar, vettja. Varför inte göra ett enda lag av alla allsvenska lag, eller varför ens nöja oss där, vi kan slå ihop alla klubbar i hela landet, samlas för förmiddagsträningar i Eskilstuna, ha taktiksnack i Lund sen åka upp till Solna och träna skottövningar. Då behöver vi ju inte oroa oss om att åka ur serien, inga huliganbråk, och SvFF ser till att vi fixar elitlicensen.

Det här är ju särskilt humoristiskt, eftersom både ÖIS och Häcken och GAIS kanske spelar i Allsvenskan nästa år. Jag förstår ju VERKLIGEN (och då menar jag - verkligen inte) att alla göteborgare skulle tycka det vore vääldigt jobbigt att tvingas se 10 göteborgsderbyn nästa år. Det är ju bara onödigt, förstår jag att dom tycker. Hah, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, inte för att jag bryr mig om ÖIS egentligen liksom, eller Häcken, men finns det inga supportrar där som tänker "fan, jag älskar ju det här laget, jag vill inte stå på samma läktare som mina två största rivalklubbar"?

Och vad skulle det här ge för sportsliga fördelar liksom, antingen skulle truppen bli på 120 spelare och alla skulle bara byta klubb, eller så tar dom de bästa spelarna, och så när dom försvinner är föreningen tillbaka på ruta ett, förutom att alla som hejade på de tre lagen förut har hängt sig i en stor källarlokal nånstans runt Rambergsvallen.

Hade Kalmar FF och Öster slagits ihop hade jag ju blivit tokig! Alla andra me! C'mon!

Inga kommentarer: