måndag 30 juni 2008

Borås

Det regnar ju alltid i Borås, jag vet inte hur eller varför liksom, men det gör det. Jag och Schäfer åkte upp till Oslo, det var fint väder när vi åkte och packade släpvagnen, sen åkte vi inåt landet. Nybro - solsken. Emmaboda - snustorrt. Hovmantorp, Lessebo - Läckert. Växjö, Lenhovda, Gislaved - Toppen. Borås - Skyfall! Sen regn resten av vägen, men aldrig så mycket som i Borås.

Hemvägen, likadant. Tokfint väder i Oslo, kalasväder längs hela västkusten! Solen lyste genom Uddevalla och Trollhättan. Kommer till Borås: Störtregn! Sen fint resten av vägen. Vad är det som händer där borta som jag inte fattar? Det är ju uppenbart att nånting händer där. De som bor där är antingen de som inte har råd med ett ordentligt duschmunstycke, eller de som bott i sydostasien i hela sitt liv och ÄLSKAR regnperioderna så mycket att dom vill flytta till ett ställe där det alltid är regnperiod, precis som många svenskar flyttar till Maldiverna för att de tycker att sommaren är bästa perioden i Sverige och dom vill ha mer sommar.

Jag såg en biltvätt när vi åkte förbi OKQ8, jag tänkte "vad är det för jäkla sågspån som kommit på en sån dum idé, det är ju som att försöka sälja solfjädrar i en tornado!"
Nej usch. Dö.

Inga kommentarer: