måndag 30 juni 2008

Kaffe och ciggaretter

Där jag jobbar nu, har de ett fantastiskt bra kaffeerbjudande - med norska mått. Ett stämpelkort för kaffe, efter nio stämplar får man den tionde helt gratis. Låter ju schysst, förutom att de man måste betala för kostar 3o norska kronor styck. Översättningsvis; är man dum nog att bränna fyrahundra spänn på kaffe får man tre deciliter sketen pulverkaffe - helt gratis. Hallelujah.

In other news, har jag överlagt med min lever i ett par svettiga timmar inatt och tillslut enats om att ta en hel drös med vita helger. Som kompensation får jag dricka så mycket vatten jag bara orkar. Hallelujah 2.

Norsk film, som av någon anledning går under titeln "Svensk Filmindustri: Norge", sannolikt vill de bespara sig själva skammen över vilka skitfilmer de producerar, har faktiskt chockat mig så sent som i natt. En norsk skräckfilm från i fjol som slog massa försäljningsrekord häroppe, var faktiskt så pass mycket bättre än den bästa svenska skräckfilm jag sett, att jag nästan kände mig provocerad. Å andra sidan säger det inte sådär väldigt mycket, senaste gången en svensk skräckis blev hajpad var Johannes Brost spöke, det är också rätt provocerande.

Inga kommentarer: