måndag 30 juni 2008

New in town

Funderar på att skriva den här bloggen på norska. Men, jag kan ju inte norska, så jag besparar oss båda besväret. Inatt tog jag och strosade runt lite i våra kvarter, jag var på väg bort till SevenEleven på hörnet för att köpa lite mjölk, det duggregnade och jag hade på tok för lite kläder på mig för det här norska klimatet! Hursomhelst, mjölken på SevenEleven kostade femton och jag hade bara tolv, så jag vandrade vidare bort till macken med dygnetrunt-öppet, där hade dom halvliterspaket som kostade precis mina tolv spänn. Nöjdare blev jag när jag tog bakvägen upp till nya bostaden och upptäckte att det låg en sportpub precis bakom huset, så nära att om norrmännen hade kunnat hantera en häcksax hade jag sett den från vår balkong. Nu har dom ju förmodligen inte nån Allsvensk fotboll där förstås, men lördagar och söndagar kommer jag ju kräva att få en namnbricka på min stol närmast Premierleague-skärmarna! :)

Var på upptäktsfärd igår på dagen också, utforskade tunnelbanesystemet. Upptäkte ganska snabbt att Oslos tunnelbanesystem inte är speciellt stort, det tar tjugo minuter att åka runt hela stan. Och tågen slutar gå runt midnatt, det är ju lite knapert, men det går säkert bussar också, det ska jag utforska imorgon... :)

Inga kommentarer: