måndag 30 juni 2008

Tandläkarlitteratur

Vem bestämmer vilka tidningar som ska finnas i väntrummen hos tandläkaren? Det är en gåta för mig, hur det alltid i landstingets väntrum finns exakt samma tidningar. Allers, Damernas, Hänt Extra och en Kalle Anka & C:O. Det känns som att de har missat en målgrupp här... vänta lite nu, låt mig tänka... Små barn som gillar färgglada tidningar med djur som pratar? nej den har dom ju fått med... får se nu... gamla kärringar som gillar matta tidningar med kungligheter och långa medelålders män i gråa kostymer? nej den målgruppen har dom också fått med... Nu vet jag vad du tänker! "Dom har ju inget för bortdrömmande, kändiskåta, medelålderskristrebarnsmammor som tycker att Kikki Danielsson ÄR en bra nyhet i sig!?" Menjo, det har dom också!

Sen däremot, är det slut. Inga fotbollstidningar, inga sporttidningar, inga musiktidningar, inga ungdomstidningar, inga vetenskapstidningar eller filmtidningar, inga varukataloger, inga nyhetstidningar, inga aktuella tidningar, inga tidlösa tidningar, inga böcker, inga reportagetidningar, inga intressanta tidningar, inga tekniktidningar, inga playboytidningar, ingen reselitteratur, inga informationsblad, ingenting!

Det här kan ju inte vara sant, tänker jag efter att ha läst ett dussin sidor av Kalle Anka från i våras, blivit uppropad, gått in och blivit undersökt. Inte ett hål, sen sätter jag mig i väntrummet och läser klart serien jag höll på med, innan jag går tillbaka till bilen. Shittpommfritt.

Vilka dårar!

Inga kommentarer: