måndag 30 juni 2008

Silly Season

Vintern är Silly Season. Nu tänker jag inte bara på fotboll, även om jag alltid blir sjukt peppad av alla orealistiska övergångsrykten, sjukt mycket hajp runt kassa provspelare, pisstråkiga träningsmatcher i Loverslund och Rydström/Carlsson-bloggandet! Men nu är det inte det jag menar. Nu är jag inne på festivalernas Silly Season. Vilka band kommer vart och vad kommer jag orka lyssna in mig på och vem släpper nytt och är det bra och finns det chans att dom kommer och vilka festivaler har jag råd med och hur mycket sprit behöver jag och när ska jag hinna åka till Tyskland och vilka låtar kommer dom spela om dom kommer och vilken på vilken scen och har dom med sig nån gästartist och hur blir vädret och hur blir det med den där nya volymlagen och när ska jag börja göra min årliga packningslista och vem ska jag dela vagn med vart och var köper jag tält och när. Många saker där som ännu är osäkrade.

Två saker som är stensäkra:
• Jag blir pepp av att se Babyshambles lira på Glastonburyklippen på youtube och veta att jag kommer se dom i sommar eftersom Hultsfred redan bokat dit dom!
• Jag blir pepp av att se att Radiohead kommer till åtminstone Roskilde och jag tycker deras nya skiva är jäkligt trevlig!

Inga kommentarer: