måndag 30 juni 2008

Nytt jobb

Min handledare på nya jobbet envisas med att avsluta alla sina meningar med "inte sant?". Det är ungefär det enda som stör mig på jobbet just nu, resten är faktiskt riktigt gött, ja bortsett från att jag måste gå upp två timmar innan jag börjar jobba, man är ju van vid att gå upp så att man precis hinner strunta i frukost innan man dyker upp en minut innan arbetdagen börjar.

Här på nya stället är mer än hälften svenskar typ, samma dag som jag började började två norrländska tjejer där, och sen är det två norrländska killar där som lotsar oss lite. Alla är jäkligt sympatiska och goa. Delar buss med svenskorna, idag bara en av dem, som är sensationellt söt till och med med svenska mått, satt och huttrade långt bak i bussen för vi tänkte att där borde det vara varmast, men vi upptäckte snart att bussen saknade bakruta, och därav var sätesvalet ett enormt misslyckande. Min handledare dök upp på jobbet typ en timme efter mig, så jag kunde inte göra så mycket annat än att konstatera hur sjukt trött jag var, gick och köpte mig en energidryck, diskade lite, och sen kom han; och tre miljarder frågeställningar inom loppet av nio timmar var ett faktum. Ikke sant?

Inga kommentarer: