måndag 30 juni 2008

Ett litet skämt te

Jag tyckte att jag skulle väga upp min tidigare skojfriskhet om dödsfallen i Ohamn med ett traditionellt gammalt skämt som min morfar berättade för mig igår!

"Det var en prelle som fyllde år, och hans humoristiska polare köpte en papegoja, lärde den snacka och det blev rätt många fula ord, sen slog dom in den i lite papper och gav den till prellen under lite högtidliga födelsedagsanthems, och prellen blev glad. Efter ett par dagar började han störa sig på alla svordomar som den här papegojan sa hela tiden. "Sug min balle", "Horunge!", "Gubbjävel", så höll det på hela dagarna, tills en dag, prellen kokade över, blev vansinnigare än Kocken, och kastade in papegojjäkeln i frysen! Efter sisådär en halvtimme fick prellen lite dåligt samvete, "det är ju ändå en guds skapelse, nu har han nog lärt sig en läxa, bäst jag släpper ut 'an!". Gick och öppnade frysen, skrapade fram papegojan ur en frosthög, den huttrade och kravlade sig upp på hans axel och sa "hu hu, jag lovar, jag lovar, jag ska aldrig svära igen, aldrig sväga igen. Men du, den där kycklingen därinne, vad hade han gjort egentligen?!"

Inga kommentarer: